Döbbenetes adatokat ismertettek az oroszok: saját magát lőtte lábon az Európai Unió

Marija Zaharova szerint az európaiak „késleltetett aknát is elhelyeznek otthonukban”.

„106 munkással, 106 év alatt befejezik” – méltatlankodtak a helyiek az egyik román lapnak.
Se engedély, se anyag, se ember – alig több mint 100 munkás dolgozik a Kárpátokat átszelő autópálya-szakaszon, és egy év alatt mindössze egyetlen kilométert tudott csak megépíteni a török kivitelező, azt is csak félig – számolt be a román Adevarul.
A lapnak több helyi lakos is nyilatkozott, akik nem rejtették véka alá a véleményüket:
106 munkással, 106 év alatt befejezik”.
– hangsúlyozták.
A cikkben felidézték, hogy már egy év telt el azóta, hogy megkezdődtek a munkálatok Nagyszeben környékén a Boița–Cornetu közötti 31 kilométeres romániai autópálya-szakaszon. Ugyanakkor felhívták arra a figyelmet, hogy a török vállalkozó amellett, hogy kevés embert mozgósított, több engedélyre is vár.
Mostanáig mindössze az autópálya első kilométerén dolgozhattak, egy viaduktot építenek, aminek a készültségi foka alig haladta meg az 50 százalékot.
Hozzátették, a török építőipari vállalatok (Mapa–Cengiz) mindössze 106 munkást és 62 berendezést mozgósítottak a helyszínen. A 204 méter hosszú 2-es viaduktnál cölöpök fúrása folyik. A 3-as, 4-es és 5-ös viaduktoknál szintén peronokon és bekötőutakon dolgoznak. A teljes helyszínen jelenleg 5,02 százalékos a fizikai készültség – sorolták.
Az Adevarul a Pro Infrastructure Association képviselőinek közleményét is felidézte, akik rámutattak,
esély sincs arra, hogy minden készen álljon nagyjából négy éven belül, 2028-ra.
A szervezte munkatársai kijelentették, egyértelmű, hogy sokkal több emberre lesz szükség a terepen. Hét alagutat, 48 hidat egy hatalmas ökoduktot kell megépíteni nagyméretű emlősállatok átkelésére, számtalan helyen rézsűszilárdításra van szükség. Emellett a helyzetet nehezíti, hogy az Olt-völgyében sok helyen igen közel van a nyomvonal vasúti sínekhez is.
Véleményük szerint a hatóságoknak kell közbe lépni, és gyorsan megadni az engedélyeket, különben sohasem lesz itt autópálya. Ezután lemondóan hozzátették:
itt hegyeket kell megmozgatni, de hónapok óta alig történik valami”.
A román lap arra is kitért, hogy a Nagyszeben–Pitesti autópálya, amely az A1-es Nagylak–Bukarest autópálya (580 kilométer) része, az első, amely átszeli a Kárpátokat, és Románia területén biztosítja a kelet–nyugati tengely (Konstanca–Nagylak) összeköttetését.
A munkálatok tervezésére és kivitelezésére vonatkozó, áfa nélkül több mint 4,2 milliárd lej értékű szerződést 2022-ben írta alá a román állam, és a Mapa Insaat Ve Ticaret AS–Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret egyesület, a tervezésre 18 hónapos, a kivitelezésre pedig 50 hónapos határidővel. Akkoriban Sorin Grindeanu, a volt közlekedési miniszter optimistábban nyilatkozott a munkálatok időtartamáról – emlékeztettek.
Az építkezésről szóló videót alább tekintheti meg:
Nyitókép: Képernyőfotó
***